Tips voor een beter leven #4

Waarom u nooit wat moet bestellen bij Brugman Keukens en Badkamers

Samen kijken we naar de kapotte doos. De badkamerman van Brugman en ik.
‘Hij is al open geweest’, concludeert de Brugman-man.
‘Ja, klopt. De loodgieter heeft de doos geopend om de radiator eruit te halen.’
‘Dat mag niet’, antwoordt hij. ‘U moet eerst controleren of de radiator goed is, voordat u de doos opent. Op de doos zit een sticker met de omschrijving.’
‘Die heb ik niet gezien’, beken ik. ‘Ik heb de radiator bij u besteld, dus ik ging er van uit dat we de juiste kregen.’
‘Dat is dan goed stom.’
‘Van u of van mij?’ vraag ik.
‘Van u. Want ú heeft de verkeerde besteld.’
‘Nee hoor, dat heeft u gedaan. U heeft alles ingevuld.’
De man zucht ongeduldig. ‘Ik snap wat u probeert te doen, mevrouw. U legt de schuld bij mij. Maar u heeft toch die doos geopend. Of niet?’
‘Ja, maar..’
‘Geen gemaar. U heeft de doos geopend en dan kunnen we ‘m niet meer terugnemen.’
‘U kunt er toch gewoon een nieuwe doos om doen?’
‘Ja, als we zo beginnen, is het einde zoek. Moet ik straks om alle keukens weer nieuwe dozen gaan doen, omdat mensen toch een ander keukentje willen. Ik vind het heel vervelend voor u, maar ik moet u wegsturen.’
‘En die radiator dan? Die pást helemaal niet in onze badkamer.’
De man zucht opnieuw. ‘U krijgt geen geld of een nieuwe, maar ik wil ‘m als bewijs van onze goede service best voor u terugnemen. Scheelt u een hoop sjouwen. Zo zijn we dan ook wel weer.’

 

 

  1. Oh wat ontzettend vervelend. Ik word er helemaal geïrriteerd van. Helder. Nooit iets kopen daar..

  2. Manon

    Grmbl klootviool.

Geef een reactie

