Dialoog in Haarlem

Afbeelding

Gehoord op vrijdag 25 april, om 14.05 uur in Boekhandel H. de Vries in Haarlem

Cirkelredenering

 ‘Goedemiddag, ik zoek een boek over de levensstijl Pa-léé-joo.’

– ‘Hoe zegt u?’

‘Pa-léé-joo. Dat is een levensstijl.’

– ‘Oh. Nog nooit van gehoord. Even opzoeken. Is het een dieet?’

‘Nee het is meer een levensstijl.’

– ‘Ik kan niks vinden. Is het Pa-léé-joo, of Páá-le-joo?’

‘Ja, ik zeg altijd pa-léé-joo, maar dat kan goed fout zijn.’

– ‘Kunt u het een beetje omschrijven?’

‘Nou, het vertelt zeg maar in welke stijl je het beste kunt leven.’

– ‘Dat klinkt toch een beetje als een dieet, denk ik.’

‘Nee, het is geen dieet.’

– ‘Meer een levensstijl dus.’

‘Ja, precies. Meer een levensstijl.’

 

[In 2014 ben ik iedere maand te gast in een andere boekhandel om te schrijven aan mijn tweede roman. Ik vang dialogen op en praat met bezoekers over boeken en lezen. Alle ervaringen verwerk ik in mijn boek en tussendoor leest u mee op Pol Blogt.]

Eén reactie

  1. Frederique

    In Den Bosch heb je een winkel, die Pa-laa-ya heet. En daar kun je terecht voor wel honderd levensstijlen. Misschien had ze zich in de stad vergist?

Geef een reactie

