Janine

Maandag 13 december
Tijd: 09.25 uur
Traject: Den Bosch – Hilversum
Vertraging: 0 minuten

“Heb je gehoord dat Janine weg is bij haar man?”

– “Nee, dat wist ik niet. Meen je dat nou? Sinds wanneer?

“Alweer zo’n twee maanden geleden denk ik. Ze zit nu bij Jordy.”

– “Jordy? Die van Financiën bedoel je? Logeert ze bij ‘m ?

“Nou, ik zou het iets meer dan logeren noemen.”

 – “Niet waar! Meen je dat nou? Onze Janine? Met Jordy?”

“Ja, ik wist ook niet wat ik hoorde. Ik zag ze twee weken geleden in de Albert Heijn. Zij bukte voor een pak melk, kneep die Jordy even in haar kont. En ik denk nog bij mijn eigen, want ik stond een eind weg bij de ontbijtkoek, misschien heb ik het verkeerd gezien. Maar toen riep ik Janine, en die werd meteen rood. Nou, dan weet je het wel natuurlijk.”

– “Tjongejonge, ik kan er nog steeds niet bij. En Evert-Jan is zo’n leuke vent. Heeft ze het nog uitgelegd?”

“Een klein beetje. Maar het was kei ongemakkelijk natuurlijk, zo midden in de supermarkt. Dus toen heb ik even met Elly gebeld.”

– “Elly?”

“Ja, die ken je wel. Haar zus. Die was ook op Evert-Jans verjaardag vorig jaar. Weet je nog?”

– “Nee, ik heb er even geen gezicht bij.”

“Ik zal d’r wel een keer aanwijzen als ze in de buurt is. Hoe dan ook, Elly vertelde dat het al langer aan de gang was. Janine werkte opeens keiveel over. Nou, dat deed ze nooit. Dus Evert-Jan had het al een beetje door. En op een avond had Janine gezegd dat ze naar Elly ging. Maar ze was bij Jordy. En EJ had zo zijn vermoedens dus die ging naar Elly.”

– “Sjesus, het lijkt wel een soap.”

“Nou, je had er zo een camera op kunnen zetten. Evert stortte helemaal in, zei Elly.”

– “Ah gos, die Evert. Ja, en ’t is natuurlijk extra sneu nu. Ik bedoel, normaal is het al erg. Maar nú.”

“Ja, ik moest daar ook meteen aan denken. Ik bedoel, dan help je een oud-collega aan een nieuwe baan en dan neukt ie met je vrouw. Da’s wel cru natuurlijk.”

Eén reactie

Geef een reactie

