Bridgen

Vrijdag 26 november
Traject: Den Bosch – Roosendaal
Tijd: 13.23 uur
Vertraging: 3 minuten

“Mevrouw, weet u of deze trein naar Roosendaal gaat? Dat is fijn. Is die stoel bezet? Heeft u er bezwaar tegen als ik..? Dank u wel. Nee nee, het gaat wel zo hoor. Laat uw tas gerust staan. Ik heb maar korte benen.  Hè hè. Ik zit. Ja, u moet weten, normaal gesproken reis ik altijd met mijn man. Maar die is vorige maand overleden.  Zijn lichaam was helemaal op. Dat wist hij zelf ook. Maar die laatste dagen zijn dan toch vervelend hè. Ja, die zijn voor niemand leuk denk ik. Wilt u misschien een pepermuntje? Weet u het zeker? Ik heb er genoeg hoor. Mijn man hield er altijd zo van. Vandaar. Kocht ik er meteen een heleboel als ze in de aanbieding waren. Dus nu heb ik heel veel rolletjes. Nou, ik neem er eentje. Lekker. Dit zijn toch de beste.  Van King. Mijn man wilde geen andere. Op zijn laatste middag hebben we nog kunnen praten. Hij zei toen ook,  “Ria”, dat ben ik, “Ria blijf wel gewoon naar Roosendaal gaan. Je moet ‘t bridgen niet opgeven als ik er niet meer ben. Dat vind je juist zo leuk.”  Nou mevrouw, dat heb ik hem beloofd. Dus nu ben ik weer onderweg. Maar ik vind het wel moeilijk hoor. Dit is de eerste keer zonder hem. U vindt het toch niet vervelend dat ik dat allemaal vertel? Anders moet u het gewoon zeggen hoor. Mijn zus zei ook altijd dat als ik eenmaal begin het niet meer ophoudt. Het is alleen zo, ik kan er met niemand over praten. Mijn zus is ook alweer drie jaar dood. Maar zegt u het vooral hoor. Ik kan me best voorstellen dat u helemaal geen zin heeft in zo’n oude vrouw. Weet u het zeker? Nou, neem dan toch vooral even een pepermuntje. Ze zijn echt lekker.”

Geef een reactie

