Kanker

Zaterdag 13 november
Tijd: 16.55 uur
Traject: Harderwijk – Zwolle
Vertraging: 0 minuten

“Heb je’t gezien vorige week? Was echt een prachtig programma over kanker. ‘Sta op tegen kanker’. Zo’n hele show met allerlei BN’ers.  Wist je dat René Froger ook kanker heeft gehad? Nou, dat had ik nou nooit achter hem gezocht, wat jij? Is wel typisch. Je hoort het de laatste tijd zoveel. Laatst nog, die vrouw van op de hoek bij ons in de straat. Het ene moment fietst ze gezond langs en gisteren zag ik haar met een sjaaltje. Ook kanker. Nou en die zag er zo slecht uit, die haalt het niet, zei ik nog tegen Frans. Want dat krijg je dan hè. Als je er steeds meer tegenkomt, zie je toch wel wie het gaat halen en wie niet.  Maar ik vind ’t erg hoor. Ik heb ook gelijk gebeld met ’t programma. En nou ben ik dus donateur van het kankerfonds. Heb aan de telefoon wel gezegd dat het niet te gek moet worden. Dus vijf euro in de maand is de max. Ik bedoel, we doen ook al Greenpeace, ja toch? Nou, precies. Zei die telefoniste ook. Alle beetjes helpen. En dan laat je toch zien dat je tegen kanker bent.  Dat is ook wat waard.”

Eén reactie

  1. Jan

    Ha ha, heel erg leuk. Het trieste is dat je zulke dingen ook nog vaak hoort! Meer van zulke verhaaltjes, die maken de dag leuk! Eigenlijk zou de NS uw humoristische triestigheden moeten uitgeven, of zouden ze dat niet durven? Kunnen ze zo’n boekje uitdelen, als er weer eens een brandje uitbreekt. Ik zou er dankbaar gebruik van maken, want vier uur Utrecht centraal is geen pretje.

Geef een reactie

