Prima landingsbaantje

Dinsdag 8 juni
Traject: Amsterdam CS – Utrecht CS
Tijd: 23.08 uur
Vertraging: 10 minuten

Het is flink mis in de trein. Vlakbij het toilet staan een jongen en meisje. Ze waren er al toen ik instapte. Een jaar of achttien. Waarschijnlijk ooit waanzinnig verliefd in de bioscoop en nu schreeuwend tegenover elkaar. Zo boos dat de indringende urinelucht niet opgemerkt wordt.

Ik wil eigenlijk blijven kijken. Gewoon op het vrije klapstoeltje bij de trap. Maar het is al laat en dus zijn er genoeg zitplaatsen in de coupé. Het meisje kijkt me vuil aan, wanneer ik twijfelend blijf staan. Ik besluit door te lopen.

Dat blijkt niet erg te zijn. Het gegil komt met gemak door de glazen deur heen. De vijf mensen om me heen houden zich stil. Allen luisterend naar het gescheld verderop.

“En ik ben he-le-maal niet oneerlijk. Ik zeg het nu toch? TOCH?” De stem van de jongen slaat over. “Net alsof jij altijd zo’n schatje bent geweest. Toevallig hoorde ik laatst van Patricia hele andere verhalen.”

Patricia. Een perfecte naam voor aan een gouden kettinkje.

“Patricia???” Het meisje klinkt verontwaardigd. “Die troela verzint alles bij elkaar! Die kent mij geeneens. Ze heeft me één keer gezien in de kroeg. En toen zat ze de helft van de tijd met haar tong in de mond van Sjuul te roeren.”

Mijn overbuurvrouw haalt haar wenkbrauwen op. Op schoot staat een doosje van McDonald’s.

“Doe even niet zo flauw zeg. Patricia is toevallig heel erg aardig. En ze heeft je vaak genoeg zien flirten met Bastiaan. Dus doe effe niet zo megaschijnheilig.”

Aan de overkant probeert de vrouw de verpakking te openen.

“Je doet dit wel heel knap hoor. Om het nu over mijn leven te hebben, terwijl jij met die snol in bed hebt gelegen. En ze is niet eens mooi! Haar tieten hangen de helft van de tijd hoerig uit haar stretch shirtje. En die idiote panterstring van d’r lijkt ze iedere dag aan te hebben. Alsof iémand dat nog mooi vindt.”

De jongen blijft even stil. Ik vermoed dat hij het ondergoed wel kan waarderen.

“Maar ze is in ieder geval wel altijd aardig,” verweert hij zich. “Daar kun jij nog wat van leren! Jij kunt alleen maar katten. Doe dit, doe dat. Alsof ik je schoothondje ben.”

De buurvrouw draait zich om in een poging de twee te kunnen zien.

“Dan had je het toch gewoon uit kunnen maken??? Je gaat toch niet VREEMD met Sanne? Hoewel het wel weer typisch iets voor jou is om te neuken met de grootste del van Nederland. Bravo! Je bent zoals altijd weer heel voorspelbaar. Als je maar niet denkt dat ik je ooit nog wil zien. Idioot!”

De deur vliegt open en het meisje stormt onze coupé binnen, terwijl de jongen haar naroept.

“Bastiaan vindt jou trouwens een dikke trut en sms’t net dat hij nog nooit zo’n slechte scharrel heeft gehad. Of je je voortaan even wil scheren. Dan hoeft ie niet door dat oerwoud heen! Voor advies kun je bij Sanne terecht. Prima landingsbaantje. Ik heb d’r nummer, mocht je interesse hebben.”

De buurvrouw heeft eindelijk succes. Het doosje met de gele M gaat open. Fijn. Een patatje oorlog.

  1. Els

    Dat noem ik nou eens de vuile was buiten hangen 😀

  2. Frederique

    Kom al jaaaaaaaaaren bij de Mac. NOT. Nog nooit een patatje oorlog gezien. Zou er graag een bom op gooien. Nu ik erover nadenk: op ALLE vestigingen wel. Voor een schoner Nederland in twee betekenissen. Hé Wilders: ALLE McDonalds het land uit!!! Of een hele hoge verpakkingstaks. Kan ook.

  3. Ivo

    Hulde!
    ik ben blij dat ik je blog weer heb gevonden! zoals ik al zei op ’t station krijg ik inderdaad geen mail meer van je nieuwste updates.. anyways dat word iedere dag even langskomen om te kijken of je weer wat moois hebt meegemaakt!

    (laatste tijd in mijn trein is iedereen stilletjes en braaf, zouden ze doorhebben dat er iemand als jij alles doorsluist het web op 😉 )

Geef een reactie

