Maximuscle Cyclone

Maandag 12 april
Traject: Hilversum CS – Utrecht CS
Tijd: 18.02 uur
Vertraging: 0 minuten

Een van de meest intrigerende winkels in het Utrechtse Hoog Catherijne vind ik De Tuinen. Een soort van drogist annex biowinkel annex apotheek. Ik kom er bijna dagelijks langs op mijn weg naar Albert Heijn. De supermarkt zit helemaal achterin het megalomane gebouw dat in Oost-Europa niet zou misstaan. Op mijn vele tochten naar de grootgrutter word ik meestal vergezeld door lotgenoten. Vrijgezelle types die na een lange werkdag moeten kiezen tussen opwarmstamppot of een maaltijdsalade.

In het TL-licht zien we er allemaal nog zieliger uit dan we eigenlijk al zijn. Langs dichte kledingwinkels en vette happen sloft de eenzame Utrechter naar blokjes kaas en plakjes worst die steevast geproefd kunnen worden.

Als troost.

Maar vandaag sloeg ik opeens af. Voor de Kruidvat en Hema zo naar rechts. De Tuinen in. Ik had plots trek in hazelnoten. Vreemd, want dat heb ik eigenlijk nooit. Terwijl ik door de winkel struinde vroeg ik me zelfs af of ik ooit een zakje gekocht had.

Volgens mij niet.

De nootjes waren echter niet gemakkelijk te vinden. Vooral vandaag niet. Er was een actie. En die nam een groot deel van de winkelpaden in beslag. ‘Slank het voorjaar in!’ zo schreeuwde de publiciteit. De borden gingen vergezeld van superstrakke, blije meisjes en jongetjes. Met enige afgunst keek ik naar de foto’s. Ik vermoedde dat de geportretteerden al lang voor de lente slank waren.

Maar mijn aandacht werd vooral getrokken door een centraal neergezette stelling. Grote zwarte potten sierden de planken. De teksten op de etiketten klonken dreigend. ‘Tribilus Terrestris’ stond er op de bovenste. Vlak daaronder was uitleg te lezen. ‘Plantaardige verhoger van het testosterongehalte voor betere prestaties.’ Een tengere man bekeek de pot aandachtig. Ik ging naast hem staan. Zogenaamd geïnteresseerd in de Precision Engineered Weight and Muscle Gainer met banaansmaak.

De man merkte mij niet op. Hij was nog altijd verdiept in de testosteronpot. Alles op deze plank was voor de halve prijs, dus ik begreep zijn nauwkeurigheid. Mocht dit echt werken, dan was het vandaag toch maar mooi vijftig procent goedkoper. Snel gerekend leverde dat dus zomaar twee voor de prijs van een op.

Ja, ik snapte het wel.

Zelf bekeek ik inmiddels een witte pot met rode vlammen erop. Midden in het vuur stond groot ‘Size up!’, voor het stimuleren van de spiergroei. Het stond naast de ‘Hurricane’, een all in one eitwitsupplement met creatine.

Ik begreep niet zo goed wat ik las, dus liet ik de magere man uiteindelijk maar alleen. In het nootjesvak zag ik dat er geen hazelnoten waren. Het dichtst in de buurt qua uiterlijk kwamen de gechocolateerde rozijnen. Terwijl ik naar de prijs zocht, keek ik plots in het broodmagere, lachende gezicht van het postermeisje.

Ik besloot de chocola te laten liggen en liep richting uitgang. Daar stond de man bij de kassa te wachten. Hij staarde naar een enorme foto op de wand van een zeer gespierde jongeman. In zijn handen hield hij twee enorme witte potten.

Met in koeienletters ‘Maximuscle Cyclone’.

Geef een reactie

