Schokjes van Koen

Dinsdag 6 april
Traject: Utrecht CS – Hilversum CS
Tijd: 08.58 uur
Vertraging: 0 minuten

Het is dinsdagochtend. Maar deze week voelt die vanwege een extra lang weekend als een maandagmorgen. En dus ben ik in opperbeste stemming. Maandag is namelijk de leukste dag om in de trein te zitten. Reizigers hebben elkaar een paar dagen niet gezien en dus wordt er gepraat.

Heel veel gepraat.

Tegenover mij zitten twee meisjes. Ze zaten er al toen ik instapte. Allebei hebben ze een beker kioskkoffie in hun hand. “Hoe was het zondag met Koen?” Het linker meisje kijkt vragend naar haar buurvrouw. Die wrijft verlegen door haar blonde haar. “Ja het was heel erg gezellig. Hij heeft me een rondleiding door zijn huis gegeven. En dat deed hij zo ontzettend leuk. Hij ging niet gewoon even snel langs de keuken, maar hij trok ieder laatje open. En dan zei hij bijvoorbeeld ‘hier liggen mijn messen en dit is mijn kruidenkastje’. Nou, dat vond ik zó schattig. Net alsof hij wilde dat ik al zou weten waar alles ligt.”

Het andere meisje moet het beamen. “Dat is echt super schattig ja! En wat hebben jullie daarna gedaan?”

De blonde slikt snel haar koffie door. “Nou, toen hebben we samen een filmpje gekeken. Meet the Morgans.”

– “Oh ja, daar heb ik over gehoord! Hoe was die?”

Het blijft even stil. Dan: “We hebben er eigenlijk weinig van gezien.”

De twee giechelen. “Echt waar? Hebben jullie al…? Leuk zeg! Hoe ging dat?”

Ik spits mijn oren. Benieuwd met welke details ik deze morgen word verblijd.

“Nou, ik had een beetje een stijve nek en hij vroeg of ie me anders even moest masseren. Ik moest tussen zijn benen gaan zitten en toen heeft hij me echt heel lekker gemasseerd. Had ie een dvd over gezien. Nou, ik zei natuurlijk dat hij goed opgelet had. Oh, ik viel echt bijna in slaap. Dus toen heb ik gezegd dat we de rollen ook even om moesten draaien. En toen heb ik hem lekker in zijn nek gekriebeld.”

– “Oh, dat vind ik nou zo cute! Ja echt Fem, deze moet je houden hoor. Ik voel het.”

“Grappig dat je dat zegt! Dat idee heb ik dus ook heel sterk. Toen ik zo aan het kroelen was door zijn haar, maakte hij ook allemaal van die schokjes. Echt heel lief!”

Het verliefde meisje kijkt dromerig naar buiten. Terugdenkend aan de schokjes van Koen.

– “En hebben jullie toen in bed of gewoon op de bank, jeweetwel?” Het linker meisje kijkt met een vragende blik naar haar buurvrouw.

Inmiddels rijdt de trein station Hilversum binnen. Ik loop zo langzaam mogelijk naar de deur, in de hoop nog wat informatie op te vangen. Vlak voordat ik uitstap hoor ik de blonde nog kirren: “Maar toen hij dat dus deed, vond ik het zo ontzettend schattig!”

En opeens had ik de wens bij Koen in de trein te zitten. Benieuwd hoe hij de avond met een vriend zou bespreken.

  1. Vrouwen stellen zich er vast iets met een high five en oerwoudgeluiden bij voor 😉

  2. Die Koen klinkt als een ontzettende druif…

  3. Eddie v. Boxtel

    …..dus ik die chickie een beetje der nek kneden enzo, want ik kan dat echt fokking goed. en toen wilde ze bij ook wel gaan masseren weetjewel! ik heb echt kankerhard liggen ballen daar met die femke, WHooohooo High five! 😉

Geef een reactie

