Talent


Dinsdag 16 maart
Traject: Utrecht CS – Hilversum Noord
Tijd: 09.08 uur
Vertraging: 0 minuten

“Nou ja, het is eigenlijk al maanden uit. Maar zij wil dat niet geloven. Gisteren belde ze nog, of ik alsjeblieft kwam eten. Je begrijpt, ik heb natuurlijk geweigerd. Maar het is wel lastig hoor. Want zij moet dan meteen weer huilen. Dat doet ze veel. Huilen.”

De jongen kijkt zijn overbuurmeisje aan. Ze luistert belangstellend naar de monoloog die hij nu al zo’n vijf minuten voert.

“En het is niet alsof ik niet duidelijk ben geweest. Ik ben al een paar keer langs gegaan en ik heb haar een brief geschreven. Oh, en via MSN heb ik haar geblockt. Ik bedoel, duidelijker kan haast niet. Toch?”

Het meisje knikt. Ze speelt met een lokje haar. “Misschien moet je haar gewoon even negeren?”

“Ja, dat dacht ik ook. Maar is dat niet zielig? Ik bedoel, straks doet ze nog iets geks, omdat ik geen contact meer wil. Hoe doe jij dat nou met exen?”

“Tja, exen.” Het meisje schuifelt wat ongemakkelijk heen en weer. “Mijn laatste relatie ging de dag voor mijn sollicitatie uit.”

“Oei, dat is vervelend. Maarre… het klinkt alsof dat niet van jou kwam?”

Zijn overbuurvrouw wordt rood. “Ja, dat klopt. Maar ik ben er overheen hoor nu. Sterker nog, eigenlijk mis ik hem he-le-maal niet meer. Ik zou ook best wel weer een vriendje willen.” Terwijl ze haar benen kruist, schuift ze haar rokje iets omhoog.

“Nou, ik weet het niet hoor. Ik denk dat ik na deze relatie even helemaal niets meer met vrouwen te maken wil hebben. Jullie kunnen zó moeilijk doen!”

De wenkbrauwen van het meisje schieten omhoog. “Nou, niet álle vrouwen zijn zo hoor. Ik ben volgens mij echt niet zo moeilijk. Uit is uit. Je kan er lang om blijven janken, maar het komt dan toch niet meer goed.”

De jongen knikt heftig. Blij om met zoveel begrip in de trein te zitten. “Precies! Kijk, jou had ik eerder moeten ontmoeten.”

Het rokje tuit haar lippen. “Ach, beter laat dan nooit. Heb je trouwens vanavond al plannen? Ik heb namelijk nog niets te doen.”

“Ja, ik ga met een vriend wat drinken. Die is nu al twee jaar single en snapt niet dat hij maar geen vriendin kan krijgen. Ik heb hem nu al tig keer gezegd dat hij het ook gewoon niet ziet als een meisje zich op een dienblad aanbiedt. Ach ja, dat is ook een bepaald talent natuurlijk. Dat gevoel moet je hebben.”

De overkant haalt verleidelijk haar hand door het blonde haar.

“Gelukkig heb ik het wel.”

  1. Eddie v. Boxtel

    hahaha! wat een held! 🙂

Geef een reactie

