Levendigheid


De wereld der zieken is bijzonder. Opeens is er volop tijd voor de krant, het nieuws, de mail, de herhaling van het nieuws, koffie en nogmaals het nieuws.

U merkt het. Het is een enerverende wereld.

Ik verblijf deze dagen bij mijn ouders. Die brengen mij op regelmatige tijdstippen jus d’orange en paracetamol. En vanaf de bank draag ik al hoestend bij aan de levendigheid in huis.

Die levendigheid bereikt onvoorstelbare hoogtes dankzij het Brabants Dagblad. Die krant lees ik boven de rivieren niet. Maar hier dus wel.

En het is smullen.

Tussen het genies door gooi ik de gehele dag wetenswaardigheden op. En voeg daar dan snel aan toe. “Dat zegt het Brabants Dagblad.”

Zo loopt het niet gesmeerd in de Brabanthallen. Daar worden tegelijkertijd (ja, onthoud dit, tegelijkertijd!) de Creatieve Hobby- en Handwerkdagen en de Knotsgekke Kaarten en Scrapdagen gehouden.

Dat vraagt om moeilijkheden. Vrouwen met te veel tijd struikelen geheid over de stapels 3D-kaarten, fotoalbums en breinaalden in een poging alles in no time te zien.

Vught en Cromvoirt hebben te maken met geheel andere problemen. Daar verkoopt een man nu al tijden pannen- en messensets. Aan de deur zegt hij dat ze gratis zijn, later blijken de BTW-kosten soms wel 800 euro te bedragen. De politie is er niet blij mee.

Voor tips kan u bellen.

Maar de meeste levendigheid wordt veroorzaakt door de laatste pagina. Tussen de ‘Kleintjes’ (ja, die leest een zieke ook) staat een opmerkelijk aanbod. In vette letters: “Klaarkom garantie. Bel nu!”

Kijk, en dat zegt het Brabants Dagblad dus ook.

Ik zei het toch?

Smullen geblazen.

  1. Nu in de Brabant hallen !!!
    Knotsgekke hobby kaarten voor vrouwen die te veel tijd hebben met klaarkom garantie incl 800 euro BTW.
    voor meer info zie blog levendigheid!

  2. Eddie v. Boxtel

    @robbert.

    WHAHAHAHAHAAA!

Geef een reactie

