Verkouden

Woensdag 3 maart
Traject: thuis – Utrecht Centraal
Tijd: 08.45 uur
Vertraging: 0 minuten

Eigenlijk is er niets leuk aan verkouden zijn. Ik ben het nu drie dagen en ik geloof ook niet dat het nog plezierig wordt. Na een vreselijke keelpijn, ben ik nu getrakteerd op suizende oren en een blaffende hoest. En als mensen die hebben gehoord, kan het niet lang meer duren voordat die ene zin valt.

‘Ja, het heerst ook erg op het moment.’

Na een beroerde nacht, stapte ik vanmorgen met een kloppend hoofd in de bus. Hier leek iedereen ontzettend fit, want het was een lawaai van jewelste.

“Nou, ik zei dus tegen Liza dat ik vandaag echt niet op locatie kan werken. Het  is veel te druk op kantoor. Zij natuurlijk pissig, maar ik kan het echt niet helpen. Want anders moet John het helemaal alleen doen en de deadline is vrijdag al.”

“Halte Stadsschouwburg. Gebruikt u een OV-chipkaart? Vergeet dan niet in- en uit te checken.”

“Hè, heeft je moeder dat echt gezegd? Nou, dat vind ik niet normaal hoor. Je hebt haar toch wel geantwoord dat ze dat niet moet doen? Ik bedoel, het kan een eikel zijn, maar het is wel je vader.”

“Halte Jans Kerkhof.”

“Mevrouw, u moet even op het knopje drukken, anders gaan de deuren niet open.”

“Nee, ik zit nu in de bus. Ja hoezo? Ik had toch het eerste uur vrij? Nee, dat verzin ik niet. Gym viel uit. Die docent was ziek.”

“Neude.”

“Samantha, heb jij die laarzen nou al gekocht? Want ik moet zeggen, ik heb ze nu een week, maar ze lopen héérlijk. En ’t is zo’n lekker makkelijk kleurtje. Kan bij bruin én zwart. Ideaal!”

“Oh mevrouw, wilt u misschien zitten? Goed vasthouden hoor, anders gaat het mis.”

“Heb jij trouwens nog aan Theo gevraagd hoe het nu zat met die voorstelling? Zijn de kaarten al uitverkocht of kunnen we ze nog via internet bestellen? Want anders moeten we zeker gaan hoor, de recensies zijn lovend!”

“Centraal Station. Vergeet niet uit te checken.”

Ik stapte uit, nam een paracetamol en besloot dat ik u het verslag van de treinreis zou besparen.

  1. Wat moet dat een zware rit geweest zijn! 😉 Beterschap!

  2. Ondanks het feit dat het natuurlijk veel te laat is, krijg ik toch de behoefte om een sapje voor je te persen.

  3. Jezus ik voel het gewoon echt ongelovelijk.
    Dat is nou net wat je niet kan gebruiken die drukte haha welkom to the club.
    Ken je dat snot verkouden koppijn enz in een volle kroeg.!?
    Maar respect dat je het dan nog wel zo mooi op schrijft.

  4. Eddie v. Boxtel

    @robert,

    En maar blijven lachen 🙂

  5. Els Verlinde

    Dat is inderdaad erg zwaar. Heel veel beterschap!

Geef een reactie

